Velkommen til sæson 2023-2024

Frygt
En forestilling om en helt almindelig følelse
At lære at dø
En klimaforestilling
Haven
En poetisk og sanselig vandre- og teateroplevelse
ILT
Humoristisk, rørende og vedkommende forestilling om at være menneske
Frida
Sjov og rørende klovneforestilling uden ord
Kampen alle har ventet på

Sidste forestilling i sæsonen:

"Tennis"

Musikhus ALFA, Aars

Man. d. 13. maj 2024 kl. 19.30

Køb billet her eller scan koden:

Forestillingen arrangeres i samarbejdet med
Aars Tennis- og Padelklub, hvis
medlemmer kan købe billetter med rabat.

Læs om forestillingen her

Se sæsonprogrammet

Teaterforeningen udsender også nyhedsbreve
løbende. Medlemmer får dem tilsendt og
efterfølgende offentliggøres de her.

Klimaforestillinger:

Vesthimmerlands Teaterforening har valgt at købe tre forestillinger, der handler om verdens klimaudfordringer. Nogle vil måske spørge, hvorfor teaterforeningen har valgt at vise den slags forestillinger?
Det har vi, fordi teatret kan og bør også vise forestillinger, som sætter samtidens problematikker ind i en ny ramme.
Derfor blev vi også glade, da vi for nylig læste en rapport offentliggjort i Applaus (org. som arbejde med publikumsudvikling): "Kunstens potentiale i bæredygtig omstilling".
Læs den her.
Af konklusionen fremgår det, at fx scenekunst kan gøre klimaproblematikker mere jordnære, fremstille dem med både optimisme og humor, hvilket resulterer i, at vi er mere parate til at ændre dagligdags rutiner. Efter at Svalegangen havde vist en forestilling: kokassebanko, svarede 9 ud af 10 adspurgte publikummer, at de rent faktisk havde foretaget ændringer i deres dagligdag.
Vi kan allerede nu afsløre, at vi i næste sæson har købt en af Svalegangens forestillinger: "5 kvarter ved 200 grader", som også har klimaproblematikken med som et af flere aktuelle temaer.

Vesthimmerlands Teaterforening | CVR: 35576665